Forum index ~ Nieuws ~ BBC schrapt Doctor Who spin-off rond Billy Piper
Auteur Bericht
ayashoka
BerichtGeplaatst: 22 Aug, 2006 10:26  Reageren met citaat
SFS team

BBC schrapt Doctor Who spin-off rond Billy Piper

De BBC heeft bekend gemaakt dat de plannen voor een Doctor Who spin-off serie rond actrice Billie Piper geschrapt zal worden. We kennen deze actrice natuurlijk als Rose, die de Doctor's companion speelt in het eerste en tweede seizoen van Doctor Who.

Producer Russel T Davies maakte bekend dat de productie zelfs als goedgekeurd was door het hoofd van de BBC1 en in het budget ingedeeld was. De serie zou er dus eigenlijk al komen. Titel was "Rose Tyler: Earth Defence". Daar kunnen we al het één en ander uit afleiden, al zijn er verder geen details over de serie bekend behalve dat het om een enkele 90-minuten durende aflevering zou gaan. Bedoeling was dan dat er per jaar een deel gemaakt werd dat dan tijdens de feestdagen uitgezonden zou worden.

Davies was zelf erg enthousiast over het project. "Het zou fantastisch zijn geworden", "ook was het budget meer dan ruim om leuke dingen te doen". Toch was het Davies zelf die de serie liet afzeggen. Hij was van mening dat deze spin-off nu 'te ver' zou gaan.

Aanleiding was het filmen van Billy's afscheid aan het eind van seizoen 2, waar de Doctor (Tennant) en Rose (Piper) hartverscheurend afscheid moeten nemen. "Het idee om dan Rose in een andere serie, rond dezelfde [uitzend]periode, even leuk dingen te laten doen als de Doctor, zou alleen maar afbreuk doen aan het einde van seizoen 2." Ook bekende hij dat dat de afzegging hem een vermogen kost. Wel was de productie zelf, het filmen, zover wij weten nog niet begonnen. Billie Piper was zo nog niet officieel ingelicht over haar rol, al is haar wel ooit terloops iets verteld over deze spin-off.

Jammer Sad Toch niet helemaal getreurd: eind dit jaar mogen we de Doctor Who spin-off Torchwood verwachten met daarnaast nog een aantal (op kinderen gerichte) spin-off series. En wie weet komt deze serie ooit nog terug.

Bron: Scifi.com

Laatst aangepast door ayashoka op 22 Aug, 2006 11:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Audaces
BerichtGeplaatst: 22 Aug, 2006 10:42  Reageren met citaat
SFS team

Ik vraag me af hoeveel spin-off's RTD uiteindelijk van plan is te maken. 10!? Laughing

Maar goed, ik vind het ook jammer. Deze spin-off had me wel interessant geleken, in ieder geval veel interessanter dan Sarah Jane Investigates.

Toch kan ik de redenatie van RTD wel begrijpen. Ik heb echter goede hoop dat we Rose ooit nog een keer terug zullen zien in DW, in een flashback, als hologram of wat dan ook. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
ayashoka
BerichtGeplaatst: 22 Aug, 2006 11:06  Reageren met citaat
SFS team

Lees net dat het een enkele 90-minuten durende productie zou zijn geworden. Er zou dan misschien wel elk jaar een nieuw deel gemaakt worden. Uitzenddata zou dan een feestdag zijn. (Zal het toevoegen aan het artikel)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
awesomemac
BerichtGeplaatst: 22 Aug, 2006 15:49  Reageren met citaat
Moderator

Aan de ene kant toch jammer, maar goed, we wachten dan Torchwood af.

Berichten van afgelopen:   
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Pagina 1 van 1
Forum Index  ~  Nieuws

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Ga naar: