| Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst:
15 Dec, 2009 23:28
|
|
|
**
|
|
Kreeg net een leuk bericht binnen voor alle Star Wars-fans:
In Antwerpen wordt op 30 maart 2010 een bijzonder Star Wars concert uitgevoerd. Muziek uit alle 6 de episoden wordt gespeeld door een groot symfonisch orkest én koor. Tussendoor praat Anthony Daniels (C3PO) de muziek aan elkaar.
Kaarten zijn vanaf 16 december om 9.00 uur te bestellen op www.teleticketservice.com en zijn verkrijgbaar vanaf 35 euro.
Het volledige bericht (van de website van het Sportpaleis)
| Citaat: | Star Wars is een fenomeen: wat in het hoofd van schrijver en regisseur George Lucas begon als een verhaal over een fictief melkwegstelsel groeide uit tot een mijlpaal in de filmgeschiedenis.
Tussen 1977 en 2005 verschenen 6 indrukwekkende episodes van deze epische sciencefiction-saga die over de hele wereld miljoenen filmfans in de ban hielden. Meer dan 30 jaar na de eerste film blijft Star Wars razend populair.
Minstens even indrukwekkend als de films is de bijbehorende filmmuziek, geschreven door grootmeester John Williams. Een blik op zijn ontzagwekkende oeuvre doet monden openvallen van bewondering: hij voorzag absolute filmklassiekers als Jaws, Superman, The Deerhunter, E.T., Indiana Jones, Jurassic Park, Schindler’s List, Saving Private Ryan en de Harry Potter-reeks van een steeds weer ingenieuze klankband. De symfonische arrangementen die hij voor Star Wars componeerde behoren tot de sterkste en meest geprezen soundtracks ooit geschreven en vielen meermaals in de prijzen. Zelden versterkte muziek op zo’n overtuigende manier de emoties van de filmkijker.
Tijdens Star Wars: In concert wordt deze geniale soundtrack op de voorgrond geplaatst. Een symfonisch orkest en een koor brengen samen de meest beklijvende muziekfragmenten uit alle zes episodes. De muzikale leiding is in handen van Dirk Brossé, topdirigent van eigen bodem, en zonder twijfel de geknipte man om Star Wars: In concert ook muzikaal naar een verbluffend niveau te tillen. Brossé verdiende zijn strepen bij de belangrijkste Belgische orkesten vooraleer hij internationaal hoge ogen zou gooien als concertmeester van o.a. The London Symphony Orchestra, het Rotterdams Filharmonisch orkest en The Camerata Sint-Petersburg. Naast dirigent is Brossé ook een veelzijdig en vruchtbaar componist: tussen de meer dan 200 composities vinden we symfonische concerti, musicals, een samenwerking met Nobelprijswinnaar Gabriel García Márquez en filmmuziek voor ondermeer Koko Flanel en Daens.
Niemand minder dan Anthony Daniels (C-3PO) zal de presentatie van Star Wars: in Concert verzorgen. Anthony Daniels is de enige acteur die in alle 6 Star Wars films meegespeeld heeft. Hij vertolkte de rol van C-3PO en in ’Episode I’ hielp hij mee om de C-3PO pop te besturen. Hij zal o.a. de avonturen van Luke Skywalker, Yoda, Prinses Leia, R2-D2, en Chewbacca tijdens deze spectaculaire show aan een praten.
Om de multimedia-ervaring compleet te maken worden de bijpassende filmbeelden tijdens het concert op reusachtige high definition LED-schermen geprojecteerd. Als leuke extra kan u een kijkje nemen achter de schermen van Star Wars: onuitgegeven kostuums en attributen van op de Star Wars-filmset en de originele muziekpartituren van John Williams zullen voor de eerste keer tentoongesteld worden. Een lust voor het oor én het oog!
Wanneer? Waar?
30/03/2010 Sportpaleis, Antwerpen
Star Wars Exhibitie 18u30
Concert 20u00
Tickets 35€, 45€, 55€, 75€ (golden seats)
Prijzen excl. servicekosten
De verkoop start op 16/12/2009 om 9u00
bestellen via www.teleticketservice.com | |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
19 Dec, 2009 13:02
|
|
|
Webmaster
|
|
| Het is niet iets waar ik heen zal gaan, maar toch wel cool dat dit soort initiatieven genomen worden. |
_________________ Kick at the darkness until it bleeds light |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
19 Dec, 2009 23:30
|
|
|
|
|
| de kaartjes zijn besteld, lijkt me super |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
22 Dec, 2009 2:46
|
|
|
**
|
|
| MattyMaT schreef: | | Het is niet iets waar ik heen zal gaan, maar toch wel cool dat dit soort initiatieven genomen worden. |
Ik denk dat hier nog wel een markt voor is, getuige de Doctor Who Proms, het BSG-concert en nu dit.
Misschien toch maar eens een idee om met NBC Universal (Sci Fi Channel Benelux) te gaan praten en met een muziekzaal, voor de eerste ideeën van een SciFi in Concert? Er zijn immers zo veel films en series waar goeie muziek in zit, van Star Trek, Eureka, BSG, Doctor Who, tot de popmuziek van Life On Mars/Ashes To Ashes. Ik denk dat je een Vredeburg daar makkelijk mee vol krijgt. |
_________________ Stoney3K - Web-Master of the Dutch Time Travellers Association
http://www.gallifrey.nl
Tech Assist & Creative Consultancy
Fan Trek Productions / Dark Armada
http://www.darkarmada.nl |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
23 Dec, 2009 7:49
|
|
|
Moderator
|
|
| Ga er ook niet heen, maar als ik de "trailer" zie kan ik geheel begrijpen waarom het gaaf is. Zoals gezegd, kijk maar naar DW en BSG... |
_________________ "I'm always all right" |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
23 Dec, 2009 15:34
|
|
|
|
|
| Voor een fan van Star Wars moet dit heel aardig zijn. Helaas kon Star Wars mij nooit zo boeien; ik vond de parodie (Space balls) leuker. |
_________________ Nog altijd begrijpt Rob niet wat Lupardi van hem wil. |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
24 Dec, 2009 9:50
|
|
|
Moderator
|
|
Space Balls? haha, ja die was ook erg leuk.
Welkom overigens Lupardi. |
_________________ "I'm always all right" |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
31 Mrt, 2010 9:23
|
|
|
|
|
Gisteren zijn we naar het Star Wars Concert geweest in Antwerpen.
het was super, het filmdoek mocht van ons wel iets groter zijn maar het beeld was haarscherp. Prachtige muziek en een Awesome laser show.
we hebben super genoten.
http://www.youtube.com/watch?v=BG9TCmw3uKA |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
01 Apr, 2010 20:17
|
|
|
Webmaster
|
|
| nancy40 schreef: | Gisteren zijn we naar het Star Wars Concert geweest in Antwerpen.
het was super, het filmdoek mocht van ons wel iets groter zijn maar het beeld was haarscherp. Prachtige muziek en een Awesome laser show.
we hebben super genoten. |
Hee, wat gaaf dat jullie zijn geweest. Het lijkt me inderdaad een hele ervaring. |
_________________ Kick at the darkness until it bleeds light |
|
|
|
|
 |
|