| Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst:
12 Nov, 2009 23:56
|
|
|
SFS team
|
|
Slecht nieuws voor de Joss Whedon fans: Dollhouse is stopgezet door de zender FOX. Reden: de kijkcijfers.
Het tweede seizoen (bestaande uit 13 afleveringen) zal de laatste zijn. De allerlaatste aflevering zal op 22 januari 2010 in de V.S. worden uitgezonden.
Reactie van Whedon:
| Citaat: | | “I don’t have a lot to say. I’m extremely proud of the people I’ve worked with: my star, my staff, my cast, my crew. I feel the show is getting better pretty much every week, and I think you’ll agree in the coming months. I’m grateful that we got to put it on, and then come back and put it on again. I’m off to pursue Internet ventures/binge drinking. Possibly that relaxation thing I’ve read so much about. By the time the last episode airs, you’ll know what my next project is. But for now, there’s a lot of work still to be done, and disappointment to bear. Thank you all for your support, your patience, your excellent adverts. See you again.” |
Voor meer informatie over de serie, kijk op onze Dollhouse afdeling.
Bronnen:
- Entertainment Weekly
- Airlock Alpha (met kijkcijfer informatie)
- Variety |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
13 Nov, 2009 2:26
|
|
|
|
|
jezusssss....
Misschien had hij beter met Syfy in plaats van Fox samenwerken.
Kijkcijfers meten is niet zo precieswerk, want niet alle tv kijkers hebben zo'n kijkcijferapparaat.
Hoe zit het met overige sf liefhebbers die geen kijkcijferappaaraat hebben??? jaaa goede vraag, niet waar? Misschien hebben ze met opzet aan gewone tv kijkers (bijv. csi, misdaad, actie groep) gegeven? |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
13 Nov, 2009 12:33
|
|
|
SFS team
|
|
Jammer. Ik had bij deze serie juist het gevoel dat hij meerdere afleveringen nodig had om te groeien en ik vond de serie dan ook steeds leuker worden.
Waarschijnlijk willen zenders gelijk succes en kijken ze niet naar de lange termijn. Op die grond zou denk ik Firefly ook meerdere seizoenen gehad hebben.
Zonde dus. |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
14 Nov, 2009 1:21
|
|
|
|
|
Ik vond het al heel wat dat ze een 2e seizoen kregen van Fox maar natuurlijk baal ik wel dat ze nu Dollhouse cancellen, die eerste paar afleveringen van seizoen 1 zijn volgens mij niet al te best geweest voor de kijkcijfers, als je zo slecht begint (dankzij netwerkfiguren die zich bemoeien met dingen waar ze zich niet mee moeten bemoeien) is het moeilijk om er weer bovenop te komen...
Maar natuurlijk geeft dat dan wel meer tijd voor een deel 2 van DR HORRIBLE
| Zack Whedon schreef: | | "They finish up 'Dollhouse' in the winter—at least what they've scheduled to shoot thus far—so hopefully when that's done, we'll all be able to get together more frequently and grind it out," he explained. "There are a couple of songs written. It's very promising. We're all very excited about where it goes." | |
|
|
 |
|
Geplaatst:
16 Nov, 2009 23:32
|
|
|
Moderator
|
|
| Weet niet of het anders was geweest als Dollhouse bij bijv. CW had gezeten, maar na de geschiedenis van Buffy (gestopt na seizoen 5 door Fox) en Angel ook na seizoen 5 en natuurlijk Firefly om dan voor Dollhouse weer voor Fox te kiezen? |
_________________ "I'm always all right" |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
17 Nov, 2009 12:38
|
|
|
**
|
|
| awesomemac schreef: | | Weet niet of het anders was geweest als Dollhouse bij bijv. CW had gezeten, maar na de geschiedenis van Buffy (gestopt na seizoen 5 door Fox) en Angel ook na seizoen 5 en natuurlijk Firefly om dan voor Dollhouse weer voor Fox te kiezen? |
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Eliza Dushku onder exclusief contract van Fox staat en dat zij Joss Whedon benaderde om een serie voor haar te schrijven. En daarom is er voor Fox gekozen.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker. |
_________________ Don't forget the good times in life... moments like these... just don't forget |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
17 Nov, 2009 16:36
|
|
|
|
|
| Ru_Piraatje schreef: |
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Eliza Dushku onder exclusief contract van Fox staat en dat zij Joss Whedon benaderde om een serie voor haar te schrijven. En daarom is er voor Fox gekozen.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker. | Jups dat was inderdaad de reden waarom Joss weer voor fox ging werken  |
|
|
 |
|
Geplaatst:
17 Nov, 2009 20:20
|
|
|
|
|
| awesomemac schreef: | | Weet niet of het anders was geweest als Dollhouse bij bijv. CW had gezeten, maar na de geschiedenis van Buffy (gestopt na seizoen 5 door Fox) en Angel ook na seizoen 5 en natuurlijk Firefly om dan voor Dollhouse weer voor Fox te kiezen? |
wacht effe... buffy is niet na 5e seizoen gestopt, maar pas na 7e seizoen. Angel is inderdaad na 5e seizoen gestopt. |
|
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
18 Nov, 2009 9:39
|
|
|
**
|
|
Fox staat bekend om zijn gerommel met series zoals afleveringen in een andere volgorde uitzenden en er moeten bepaalde dingen in zitten die volgens deze "experts" kijkers trekken. Bovendien alle series moeten meteen miljoenen kijkers hebben anders gaan ze de prullebak in.
Het idiote is dat juist door het gerommel er mensen afhaken. |
_________________ Entil'zha
We are Rangers.
We walk in the dark places no others will enter.
We stand on the bridge, and no one may pass.
We live for the One, we die for the One. |
|
|
|
|
 |
|
Geplaatst:
18 Nov, 2009 11:08
|
|
|
|
|
| Dark Angel schreef: |
wacht effe... buffy is niet na 5e seizoen gestopt, maar pas na 7e seizoen. Angel is inderdaad na 5e seizoen gestopt. | Buffy is na 5 seizoenen stopgezet door The WB, daarna is de serie overgekocht door UPN voor nog 2 seizoenen meer, als het goed is had Buffy niets te maken met Fox (net als Angel trouwens) |
|
|
 |
|